dinsdag 24 november 2015

De vrouwtjes zijn op

Ik had eens een doos LEGO-sleutelhangers uit China besteld. Nou ja, nép-LEGO natuurlijk. Het waren superhelden: Spiderman, Hulk, Captain America en nog veel meer. Die voorraad was handig, want elke keer dat de kinderen een feestje van iemand hadden, kochten we een cadeautje en dan deden we er ook zo'n sleutelhanger bij.
     Nu hielden Ingeborg en Tijmen samen een feestje, waar onze zoon voor uitgenodigd was, dus ik legde alvast twee sleutelhangers klaar op de keukentafel. Mijn vrouw regelde de rest.
     'Deze zijn voor Ingeborg en Tijmen?' vroeg ze, en ze hield Thor en Ant-Man omhoog.
     Ik knikte.
     'Maar welke is dan voor Ingeborg en welke voor Tijmen?'
     'Dat maakt toch niks uit?' zei ik.
     Mijn vrouw keek van Thor naar Ant-Man en weer terug en toen snapte ik wat ze bedoelde.
     'De vrouwtjes zijn op,' legde ik uit. 'Elke keer dat er een meisje jarig is, krijgt dat meisje een Superwoman, maar na een tijdje ben je wel door je Superwomans heen, natuurlijk.'
     Mijn vrouw twijfelde nog steeds. 'Heb je voor Ingeborg dan niet een aantrekkelijke man?'
     'Aantrekkelijk?' vroeg ik verbaasd. 'Sinds wanneer mogen meisjes alleen in aanraking komen met aantrekkelijke mannen? Wat voor boodschap geef je ze dan mee? En bovendien: ik had toch Thor klaargelegd? Veel aantrekkelijker dan dat wordt het niet.'
     Mijn vrouw legde Thor en Ant-Man weer op de keukentafel en ging verder met haar bezigheden. Misschien vond ze dat ik gelijk had en was Thor aantrekkelijk genoeg voor Ingeborg. Of misschien besefte ze plotseling dat we het al twee minuten over LEGO-poppetjes hadden.

Geen opmerkingen: