zondag 13 oktober 2013

Stiften

We hebben van die goedkope HEMA-stiften in huis, die echt verschrikkelijk slecht zijn, en we hebben een setje IKEA-stiften. En die zijn helemaal geweldig. Ze heten MALA, met een rondje op die eerste A, en ik zou ze hierbij graag aan iedere ouder willen aanraden. Ik ga in ieder geval nooit meer andere stiften kopen.
     Nu had Wende een stift kapot gebeten. Haar gezicht was helemaal paars, haar handen waren paars en haar kleren zaten vol paarse vlekken. De bank was gelukkig nog net niet paars.
     Mijn vriendin fatsoeneerde onze paarse dochter in de keuken. Ik dacht na over HEMA-stiften en IKEA-stiften. En ineens was ik wel even benieuwd.
     "Wat voor stift was het eigenlijk?" riep ik vanuit de woonkamer.
     Het was even stil.
     "Nou wat denk je?" riep ze terug. "Een paarse!"

Geen opmerkingen: